Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΝΕΩΝ



Αγαπητοί μαθητές, γονείς  και συνάδελφοι

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στα γραφεία της Διεύθυνσης Δ/μιας Εκπ/σης Σάμου λειτουργεί ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων, ο οποίος μετά την πρόσφατη στελέχωσή του με ειδικό επιστημονικό προσωπικό είναι πλέον σε θέση να παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, ο Υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού, Θανάσης Κουτσοδήμος (Κοινωνιολόγος), μαζί με την Χριστίνα Δημητροπούλου (Ψυχολόγος Εκπαίδευσης) και την Ειρήνη Κιουμουρτζή (Κοινωνική Λειτουργός), παρέχουν υπηρεσίες συμβουλευτικής σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Επίσης, η παραπάνω διεπιστημονική ομάδα έχει τη θεσμική δυνατότητα να συμμετέχει σε παιδαγωγικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων όλων των σχολείων που υπάγονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Σάμου παρέχοντας ενημέρωση των διδασκόντων σε ιδιαίτερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες των σχολείων, μετά από πρόσκληση του Δ/ντή ή του Συλλόγου Καθηγητών του Σχολείου, όπως επίσης και μετά από αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Πέραν τούτου, είναι σε θέση να οργανώνουν και να συντονίζουν συναντήσεις ομάδων εκπαιδευτικών, προκειμένου να συμβάλλουν στην επίλυση παιδαγωγικών, οργανωτικών και άλλων ζητημάτων και να υποστηρίξουν την προσπάθειά τους.

               Σε συμφωνία με την κατάρτιση των ειδικών και τη σχετική νομοθεσία, το έργο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων μπορεί να επιμεριστεί στους παρακάτω θεματικούς άξονες δράσης και παρέμβασης:

1. Διερεύνηση – Αξιολόγηση αναγκών
  • Συνεργασία με εκπαιδευτικούς και γονείς για τον εντοπισμό προβλημάτων που αφορούν συγκεκριμένους μαθητές ή εντοπίζονται στο επίπεδο του σχολικού τμήματος ή και ολόκληρης της σχολικής μονάδας.
(π.χ. Προβλήματα συμπεριφοράς, έλλειψη κινήτρων για μάθηση, περιστατικά σχολικού εκφοβισμού κλπ)
  • Παροχή πληροφοριών σε εκπαιδευτικούς και γονείς σε σχέση με τον τρόπο προσέγγισης των δυσκολιών των μαθητών και εποπτεία κατά την εφαρμογή δράσεων για την υποστήριξή τους.
  • Διενέργεια σύντομων σεμιναρίων στη βάση θεματικών που απασχολούν την εκάστοτε σχολική πραγματικότητα.
  • Δυνατότητα συμμετοχής στις Παιδαγωγικές Συνεδριάσεις των Διδασκόντων του σχολείου.

2. Πρόληψη – Προαγωγή ψυχικής υγείας
  • Διενέργεια προγραμμάτων ενημερωτικού και βιωματικού χαρακτήρα απευθυνόμενα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες με σκοπό την πρόληψη ψυχοκοινωνικών δυσκολιών και την ενδυνάμωση και προαγωγή της λειτουργικότητας, της επάρκειας και του ευ ζειν.
  • Τα προγράμματα αυτά μπορούν, ενδεικτικά, να συμπεριλαμβάνουν θεματικές, όπως:
α) ο σχολικός εκφοβισμός (bullying),
β) η αποδοχή της διαφορετικότητας και η καλλιέργεια της ανοχής και της συνεργατικότητας,
γ) η αντιμετώπιση συμπεριφορών εθισμού στο διαδίκτυο και στις νέες τεχνολογίες,
δ) η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και η ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης των δυσκολιών και των στρεσσογόνων γεγονότων,
ε) η διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα και τις διαφυλικές σχέσεις και διαφορές,
στ) η ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής διαπροσωπικής επικοινωνίας,
ζ) η διαχείριση του άγχους που σχετίζεται με τις εξετάσεις και η εξάσκηση σε αποτελεσματικές τεχνικές οργάνωσης της σχετικής προετοιμασίας,
η) οι επικίνδυνες για την ψυχική και σωματική υγεία συμπεριφορές κατά την εφηβεία και την αναδυόμενη ενηλικίωση.

3. Συμβουλευτική – Βραχεία Ψυχοθεραπεία
  • Διενέργεια συνεδριών συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας (γνωσιακής -συμπεριφοριστικής κατεύθυνσης) στο χώρο του σχολείου ή στο Συμβουλευτικό Σταθμό.
  • Διενέργεια ομάδων προσωπικής ανάπτυξης με τη χρήση βιωματικών μεθόδων παρέμβασης όπως η θεραπεία μέσω της τέχνης, η δραματοθεραπεία, το ψυχόδραμα και η βιβλιοθεραπεία.
  • Διεξαγωγή ομάδων υποστήριξης, προσωπικής ανάπτυξης και ψυχοεκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας είτε με σύνθεση που θα προέρχεται από περισσότερα σχολεία.
ü  Οι ομάδες αυτές θα έχουν σαφώς εθελοντικό χαρακτήρα και θα στοχεύουν αφενός στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο όλο και πιο δυσχερές και σύνθετο έργο τους, καθώς και στην προσωπική τους εμψύχωση και ενδυνάμωση.

  • Οργάνωση και συντονισμός ομάδων γονέων που θα αποβλέπουν στην ενημέρωση και την υποστήριξή τους.
  • Παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής σε γονείς, ιδιαίτερα σε όσους ανήκουν σε ευάλωτες ψυχοκοινωνικά ομάδες ή υπόκεινται σε μια σειρά παραγόντων κινδύνου.
  • Δράσεις για τη διευκόλυνση της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας.
  • Δυνατότητα υποστήριξης μαθητών και εκπαιδευτικών ηλεκτρονικά μέσω e-mail.
  • Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σοβαρές και εμμένουσες δυσκολίες, ο Σταθμός είναι σε θέση να παραπέμψει για πιο εξειδικευμένη και συστηματική θεραπευτική παρέμβαση.
ü  Οι μαθητές/τριες που θα λάβουν υπηρεσίες συμβουλευτικής είναι δυνατόν να παραπεμφθούν ή να προσέλθουν με δική τους πρωτοβουλία.
ü  Οι συνεδρίες συμβουλευτικής θα πραγματοποιούνται με ραντεβού ή σε προγραμματισμένες ημερομηνίες και ώρες αναρτημένες στο χώρο του σχολείου.

4. Παρέμβαση στην κρίση
  • Πέραν το καθορισμένων, τακτικών συνεδριών και παρεμβάσεων, είμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου να αντιμετωπίσουμε περιπτώσεις κρίσης (έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις, ψυχοκοινωνική απόσυρση, επιθετικότητα, περιστατικά βίας, διαζύγιο γονέων, πένθος, ενδείξεις χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών κλπ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου